Actievoorwaarden en algemene spelvoorwaarden prijsverloting

  1. Deze actievoorwaarden gelden voor de prijsverloting bij het onderzoek GGD Gezondheidsmonitor 2024 in de regio Zaanstreek-Waterland. De 25 regionale GGD’en, organisatieonderdeel Volksgezondheid van de gemeente Utrecht, GGD GHOR Nederland, het RIVM en het CBS organiseren samen deze GGD Gezondheidsmonitor. Deze actievoorwaarden gelden alleen voor de prijsverloting onder de deelnemers uit de regio Zaanstreek-Waterland. Deze prijsverloting organiseert GGD Zaanstreek-Waterland. Ipsos I&O voert het onderzoek en de verloting van de prijzen uit.
  2. Alleen inwoners uit de regio Zaanstreek-Waterland van 18 jaar en ouder die een uitnodiging hebben gehad voor de GGD Gezondheidsmonitor 2024 kunnen meedoen aan deze actie. En alleen als ze de vragenlijst van de GGD Gezondheidsmonitor helemaal hebben ingevuld tussen 24 september en 8 december 2024. Het CBS kiest willekeurig personen die een uitnodiging krijgen om mee te doen. Dit noemen we een steekproef. De geselecteerde personen vormen samen een doorsnee van de Nederlandse bevolking.
  3. Meedoen aan de prijsverloting kan door mee te doen aan de GGD Gezondheidsmonitor 2024 op startvragenlijst.nl/ggd of via de papieren vragenlijst die via de post komt.
  4. Ipsos I&O is als opdrachtnemer verantwoordelijk voor de verloting.
  5. Het prijzenpakket van deze prijsverloting bestaat uit cadeaukaarten naar keuze van €10, met een winkans van 1 op 20. Bij een verwachte respons van 8152 respondenten zijn dit 408 cadeaukaarten. Als de respons hoger uitvalt kan het aantal cadeaukaarten stijgen tot maximaal 445 stuks.
  6. In het onderzoek geeft de respondent aan of diegene kans wil maken op een van de cadeaukaarten naar keuze en welke cadeaukaart diegene wenst te winnen (keuze uit: bol.com, VVV of Keuze cadeaukaart). De Keuze cadeaukaart dient de winnaar zelf in te wisselen voor een andere cadeaukaart naar keuze via de website van de Keuze cadeaukaart.
  7. In januari 2025 worden de cadeaukaarten verloot onder alle respondenten die de vragenlijst online of schriftelijk helemaal hebben ingevuld én die hebben aangegeven mee te willen doen met de prijsverloting. Onder deze respondenten kiezen we naar willekeur, met een automatisch script, de winnaars. In SPSS (statistische software) krijgt elke respondent willekeurig een getal. De respondenten met het laagste getal winnen de prijs.
  8. Respondenten kunnen 1 keer aan de actie meedoen. Respondenten die verschillende keren de vragenlijst hebben ingevuld, zullen niet dubbel kans maken op de prijzen.
  9. De winnaars ontvangen na afloop van de actieperiode de cadeaukaart van hun keuze van Ipsos I&O via de naam- en adresgegevens die het CBS beschikbaar heeft gesteld in de steekproef.
  10. GGD Zaanstreek-Waterland als opdrachtgever en Ipsos I&O als opdrachtnemer houden zich het recht voor om de prijs niet uit te keren als zij een winnaar verdenken van fraude of het expres fout invullen van het onderzoek. Op deze manier voorkomen zij dat een onrechtmatige winnaar de prijs bemachtigt. Als dit het geval is, wijzen zij een nieuwe winnaar aan.
  11. De NAW-gegevens uit de steekproef gebruiken wij alleen voor het sturen van de uitnodigingen voor de GGD Gezondheidsmonitor 2024 en het versturen van de cadeaukaarten naar keuze. Deze gegevens koppelen wij niet aan de antwoorden op de vragenlijst en worden niet gebruikt voor marketing- en/of andere doeleinden. Drie maanden na uitvoer van het onderzoek verwijderen wij deze gegevens.
  12. Wij keren prijzen niet in geld uit en zijn niet inwisselbaar tegen contanten.
  13. Respondenten dienen minimaal 18 jaar en in Nederland te wonen als ze meedoen aan het onderzoek. Ook dienen zij geselecteerd te zijn voor deelname aan het onderzoek door middel van de steekproef die het CBS trekt.
  14. Deze algemene voorwaarden voldoen aan de Gedragscode promotionele kansspelen 2014 (Kansspelautoriteit).
  15. Vragen of klachten over deze prijsverloting of deze voorwaarden kunt u vóór 1 februari 2025 schriftelijk sturen via een e-mail naar NLhelpdeskGM@ipsos.com. Ipsos I&O reageert uiterlijk binnen 2 weken.
  16. Wij corresponderen niet over de uitslag van deze prijsverloting.
  17. De respondent geeft bij meedoen aan deze actie akkoord op de inhoud van alle voorwaarden zoals hier beschreven. En ook op alle beslissingen die de organisatoren verplicht zijn te nemen om het goede verloop van deze actie te garanderen.